Van der Goes: 'Persoonlijk contact bij boeken van een reis

Werknemers Van der Goes Reizen. Foto: Eigen foto
Er zitten klanten aan de balie, de telefoon rinkelt en ook de mail staat niet stil. Mensen hebben -zeker in deze tijd- behoefte aan persoonlijk contact bij het boeken van een reis.
„Wij zien klanten die onzeker zijn over de situatie. Deze kunnen wij gerust stellen door de maatregelen duidelijk uit te leggen en de benodigde papieren uit te printen,” aldus Eduard van der Goes. „Maar ook komen er veel jonge stellen die hun tijd liever besteden aan een afspraak op maat en professioneel reisadvies, dan zelf avonden achter de laptop te zoeken”, vult Barbara van der Goes aan. Eduard en Barbara zijn 26 jaar geleden gestart met het reisbureau en samen met het vaste personeel Monique en Lisanne geven zij klanten het vertrouwen dat hun vakantie in goede handen is, zeker in deze tijden.
Gratis service
Een reisbureau neemt de zorgen weg van de consument zonder extra kosten bij alle denkbare situaties. Het is een misvatting om te denken dat een reis op het internet goedkoper is. „Eigenlijk zou je gek zijn om onze gratis service te laten liggen,” vindt Barbara. „Als je een unieke reis wilt, of hecht aan persoonlijk contact, ben je bij ons aan het juiste adres.”
‘Blij dat mensen weer massaal bij ons aankloppen’
Van der Goes Reizen heeft een zwaar jaar achter de rug. Het beperken van reisbewegingen was de eerste maatregel die overheden troffen om het coronavirus in te dammen. Door een stabiele financiële basis en overheidssteun, wist het reisbureau te overleven. „We hebben er altijd vertrouwen in gehouden en zijn blij dat de mensen weer massaal bij ons aankloppen voor advies en het boeken van een reis”, vertellen de enthousiaste medewerkers. Toch zijn ze wat ongerust over de komende periode. „Veel mensen hebben zin aan een zonvakantie, ook straks in de winter. Maar veel winterzonbestemmingen staan nog op een ‘oranje’ reisadvies. Gelukkig kunnen we wel reizen naar de Canarische Eilanden en de Nederlandse Antillen, maar op een gegeven moment zal er zóveel geboekt worden, dat dit vol raakt.” Graag zou de reiswereld zien dat er ook bij verre bestemmingen concreet naar mogelijkheden wordt gekeken.