DrentsGoed zet Drentse streekproducten in de spotlights: Nieuw logo en huisstijl voor het bedrijf

Op de foto van links naar rechts: Mirjam Bruinenberg, Gert ten Hool, Peter Smid, Alko Tolner en Jan Meisner. Foto DrentsGoed
De vereniging heeft twee doelstellingen: het vergroten van de afzetmarkt voor Drentse streekproducten en het vergroten van het aanbod en de diversiteit van die producten. Er zijn nu elf producenten aangesloten bij DrentsGoed. Zij produceren bakkerijproducten, bier, eieren, honing, kaas, vruchtensap, -jam en -siroop, droge worst en mosterd. Deze streekproducten worden onder meer verkocht bij regionale vestigingen van Jumbo en Albert Heijn, speciaalzaken, vakantieparken en landwinkels. Sommige producenten verkopen hun producten ook bij hun eigen bedrijf.
Opfrisbeurt
De huisstijl en het logo hebben na tien jaar een opfrisbeurt gekregen. Het bestuur koos voor een moderne en professionele uitstraling en hoopt daarmee nieuwe consumenten te attenderen op de prachtige Drentse streekproducten en de professionaliteit van de aangesloten bedrijven.
DrentsGoed is ervan overtuigd dat in Drenthe nog veel meer producenten te vinden zijn die hun afzetmarkt willen vergroten en wiens producten een goede aanvulling zijn op het bestaande assortiment. Zij hoeven niet de volledige huisstijl van DrentsGoed over te nemen, maar kunnen bijvoorbeeld hun eigen etiketten blijven gebruiken, aangevuld met het logo van DrentsGoed. Vanzelfsprekend worden alleen streekproducten van uitstekende kwaliteit opgenomen in het assortiment, maar de belangrijkste eis voor deelname is dat minimaal 51 procent van het product bestaat uit grondstoffen van Drentse bodem.
DrentsGoed laat graag zoveel mogelijk mensen kennismaken met al het goeds dat Drenthe te bieden heeft. Onder het motto ‘Vertrouwde smaak, nieuwe stijl ’gaat de vereniging daarom actief op zoek naar nieuwe afzetkanalen en producenten.