Customer review marketing volgens een SEO-specialist

Afbeelding: Pexels
Een SEO-specialist heeft hierdoor de kennis van de denkwijze van Google een uitgebreide manier voor om dit te verbeteren. Er zijn een aantal aandachtspunten die op dit gebied van belang zijn. Als eerste heb je het over klanttevredenheid.
Klanten binden
Als bedrijf weet je hoe belangrijk het is om klanten aan je bedrijf te binden. Een terugkerende klant is iemand die je weet te vinden en is iemand die ook aan andere zal vertellen hoe je als bedrijf werkt. Daarom is het belangrijk dat je luistert naar je klanten. Daarom is het belangrijk dat je ook daadwerkelijk levert wat er gevraagd wordt.
Daarom is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Als ondernemer kun je al deze punten invullen en weet je vaak zelf te bedenken op welke punten je een verbetering zou kunnen aanbrengen. Maar er is meer om rekening mee te houden.
Reviews op je site
Veel bedrijven vinden het soms vervelend om hun reviews op hun site te zetten. De angst van een negatieve review overheerst vaak. Je wilt immers niet weten wat een negatieve beoordeling voor gevaar kan zijn. En toch is niets minder waar. Want een site die alleen maar positieve reviews heeft en geen enkel commentaar is voor veel klanten al vaak een reden om te denken dat er iets niet klopt of iets mis is.
Daarnaast is het juist de kunst als bedrijf om aan te geven dat een negatieve review ook voor jou als ondernemer een leerpunt is en je daarmee je dienstverlening of je product kan verbeteren.
Hoe ga je om met reviews?
Wanneer je kiest voor een strategie die gericht is op groei en waarbij je een SEO-specialist wilt gebruiken om zo meer naamsbekendheid te verwerven, ontkom je bijna niet aan goede reviews op je site. Daarnaast zijn er nog tal van andere aanpassingen te bedenken die passen bij het verbeteren van je vindbaarheid. Een technisch goede site met een snelle laadtijd is maar een simpel voorbeeld wat ervoor zorgt dat Google je beter gaat waarderen.
Om een goed beeld te hebben op welke gebieden je SEO kan inzetten, is het verstandig om de meeste begrippen te snappen. Bekijk hier de begrippenlijst van een SEO-specialist. Hierdoor zal je zien wat voor mogelijkheden er zijn om je positie in Google te verbeteren.