Aangeboden door: gmu.online

Breid je winkel uit

Foto: unsplash

Als er één ding is wat tegenwoordig enorm groot is geworden is het online winkelen. Het internet staat bomvol met allerlei webshops die voor iedereen wat te bieden hebben.

Niet alleen zijn sociale media goed om ook je webshop op uit te breiden maar ook Google shopping kan meewerken aan nieuwe klanten binnen halen. Vooral voor specifieke producten is deze tool erg handig. Wanneer je producten binnen een bepaalde niche vallen is het handig om dit te gebruiken, want mensen komen via internet sneller bij je product terecht dan via de algoritmen van sociale media platformen.

Van fysiek tot online

Het is zeker geen taboe meer alleen nog maar online verkopen, toch hangt er nog een charme aan fysiek winkelen wat nog wel eens vergeten kan worden. Wanneer je een winkel hebt kom je toch online vaak wat betrouwbaarder over dan wanneer je alleen een online verkoopt. Er zijn veel scammers actief met onbetrouwbare websites waar je makkelijk je geld aan kan uitgeven zonder erbij na te denken. Veel mensen trappen hier wel degelijk in en vergeten dat er veel oplichters actief zijn op internet, voornamelijk ouderen en jongeren die niet veel ervaring hebben met internet kunnen hier slachtoffer van worden. Daarom vinden oude mensen het vaak fijner om in een fysieke winkel rond te kijken en advies te vragen in plaats van niet weten waar het geld naartoe gaat via een webshop. Het is dus erg makkelijk om een online winkel te starten maar onderschat ook zeker de kracht van een echte winkel niet.

Hoe kies je een doelgroep

Een analyse samenstellen waarbij je erachter komt voor welk publiek jouw product geschikt is, vaak zijn het mensen waar jij je in kunt inleven. Je verwerkt vaak de demografische gegevens, dit zijn dingen zoals waar komt je doelgroep vandaan? Wat voor werk doen ze en wat voor inkomen hoort daarbij? Maar denk ook aan leeftijd of geslacht, vanuit hier kun je weer specifieke interesses uitsluiten. Zoals hobby’s en andere interesses, zo kun je makkelijk uitsluiten wie bij jouw product past en hoe je hier op kan targeten. Wanneer je de doelgroep voor ogen hebt kun je aan de slag met je development . Je gaat ervoor zorgen dat de mensen die jij op je website wilt, daar makkelijk terecht kunnen komen. Er zijn binnen die doelgroepen bepaalde stereotypes waarop je kunt inspelen, als je kunt uitzoeken wat deze zijn zul je makkelijker het juiste publiek kunnen aanspreken.

Remarketing en cookies verzamelen

Wanneer je remarketing in gaat zetten draait het dus om gegevens verzamelen die je kunt inzetten. De mensen die jouw website bezoeken worden vaak gevraagd of zij cookies willen accepteren. Hiervan kun je vervolgens afleiden welke pagina’s het meest zijn bezocht op jouw website. Maar ook met CRM data kun je klanten trekken, dit zijn email adressen of postcodes en soms zelfs telefoonnummers. Afhankelijk van wat je wilt, kun je hier iets mee doen. Je zou bijvoorbeeld nieuwsbrieven kunnen versturen naar email adressen om je klanten op de hoogte te kunnen houden van eventuele acties die lopen met bijvoorbeeld leuke kortingscodes die gebruikt kunnen worden.

Nieuws

menu