Bij BRS Reclame gaat het altijd om het contact met de klant

Klarina Janssen: ,,We nemen klanten bij de hand om te komen tot de reclame-uiting die het beste past bij het beoogde doel en de doelgroep.'' Foto: André Weima Fotografie

Van autobelettering tot car wrapping en van gevelreclame tot bewegwijzering. Het aanbod van BRS Reclame is divers, maar in de totstandkoming van die reclame-uitingen is een rode draad te ontdekken. ,,Bij ons gaat het altijd om het contact met de klant, het product komt daarna’’, zegt Klarina Janssen. Zij runt het reclamebedrijf samen met haar man Wilko.

Elf jaar geelden namen ze BRS Reclame over. ,,We hadden allebei een kledingwinkel en zin in een nieuwe uitdaging die paste bij ons gezinsleven. Wilko had al ervaring in de reclamewereld en mij maakt het niet uit in welke sector ik mag ondernemen, het gaat mij om het ondernemerschap zelf.’’

De juiste klik

Klarina en Wilko hebben elk hun eigen taken en blijken elkaar prima aan te vullen. ,,Ik ben heel rechtstreeks en snel enthousiast, Wilko is rustiger en bedachtzamer. Dat werkt in de praktijk prima. Hij houdt zich veel bezig met autobelettering en gevelreclame, ik richt me voornamelijk op bewegwijzering in bijvoorbeeld fabrieken en overheidsgebouwen. We hebben ook onze eigen contacten, omdat de één nu eenmaal beter past bij Wilko en de ander bij mij of een collega. Ik vind het leuk om mensen met elkaar te verbinden, als ik zie dat iemand een klik heeft met Wilko of een collega. Voor mij is dat de essentie van ons werk: een relatie opbouwen om te ontdekken waarmee we iemand kunnen helpen.’’

Bij de hand nemen

Omdat er zo veel mogelijk is bij BRS Reclame is persoonlijk advies belangrijk. ,,We nemen klanten bij de hand. Zij weten wat het doel is van een reclame-uiting, wij kennen de mogelijkheden van ons bedrijf.’’ Klarina houdt daarbij de belangrijkste doelgroep van een bedrijf of organisatie voor ogen. ,,Zo is het bij bewegwijzering in een gebouw belangrijk om je te richten op de grootste groep gebruikers. Zijn het ouderen? Doe het dan vooral voor deze leeftijdsgroep goed. Zo mocht ik de bewegwijzering verzorgen bij elf vestigingen van Icare, een prachtige samenwerking.’’

Eigen manier

BRS reclame is landelijk actief en klanten bereiken het Hoogeveense bedrijf over het algemeen via via. ,,Het is altijd mooi om gebeld te worden door iemand die onze naam heeft doorgekregen van een tevreden klant. Klanten zijn blij met ons uitgebreide dienstenaanbod en persoonlijke advies, maar ik weet niet of dat ons onderscheidt van andere reclamebedrijven. Ik zie ze als collega’s en houd me niet bezig met de aanpak van anderen. Uiteindelijk doet iedereen het namelijk op zijn eigen manier en daardoor is er blijkbaar genoeg werk voor iedereen. Daarom zijn we zelf heel transparant, iedereen mag weten hoe wij werken. Waar mogelijk werken we ook graag samen met collega’s. Mooie opdrachten en omzet zijn voor ons het gevolg van plezierig contact met mensen.’’

Nieuws

menu