Bekend in regio en bankenwereld: Jaap Snippe

Bekend in regio en bankenwereld: Jaap Snippe. Foto: Mulderij & Partners

Ver weg is hij nooit lang geweest, want Jaap Snippe woont en werkt al zijn hele leven in de regio. Het is dan ook niet voor niets dat veel mensen hem kennen. Jaap over zijn werkzame leven bij de bank en de switch die hij maakt naar Regiobank en Adviesgroep Mulderij in Hollandscheveld.

„Toen ik 17 jaar oud was ben ik door de toenmalige directeur gevraagd om voor Rabobank te komen werken. Eigenlijk wilde ik graag door leren, maar dit zou ik bij de bank ook kunnen doen dus ik ging overstag. Ik ben begonnen bij de administratie en ging later steeds meer de commerciële kant op.”

Vertrek na 40 jaar

„Vanaf het jaar 2000 kwamen er reorganisaties. Ik heb er altijd open en flexibel in gestaan. Ik ben niet iemand die achteromkijkt en zegt: vroeger was alles beter. Er is veel veranderd door de verschuiving naar online. Vooral jongeren vinden het prima om thuis vanaf de bank bankzaken te regelen. Op een gegeven moment gaan mensen meer verlangen naar bevestiging van de bank: doe ik het goed? Hoe werkt dit? Bij grote banken wordt het wel steeds lastiger om iemand fysiek te spreken. In 2021 is mijn functie komen te vervallen. Ik zou wel iets kunnen doen met minder klantcontact, maar dat past minder goed bij me. Ik zou het direct missen! Toen heb ik de keuze gemaakt om na 40 jaar iets anders te gaan doen.”

Nieuwe start

„Ik krijg een eigen verzekeringsportefeuille. Samen met de klant ga ik kijken of alles nog voldoet, welke risico’s er zijn en welke oplossingen hierbij passen. Daarnaast word ik coördinator Regiobank. Samen met het team gaan we daar aan de slag met hoe we het doen en waar het beter kan. Tevens ga ik me bezighouden met bedrijfsfinancieringen en particuliere hypotheken.”

Toekomst

„Ik verheug me op nieuwe dingen die komen, zoals ik dat altijd heb gedaan. Ik ben een verbinder, die rol wil ik hier ook graag vervullen. Bij Regiobank staan de medewerkers in nauw contact met de klant. Dat wordt gewaardeerd door beide partijen. Uiteindelijk gaat het in de dienstverlening om mensen. Alles wat je te bieden hebt zit in de medewerkers die het doen.”

Nieuws

menu