Technasiumleerlingen RvEC Hoogeveen in gesprek met gedeputeerden

Technasiumleeringen in gesprek met gedeputeerden. Foto: FOTO RvEC
De leerlingen konden zelf hun uitdaging kiezen. Een aantal heeft gekozen voor gamification om de noodzaak van het verminderen van de CO2-footprint onder de aandacht te brengen bij de bevolking. Anderen hebben zich verdiept in het mixen en balanceren van de diverse nieuwe energievormen of hebben zich ingezet voor een natuurlijke oplossing bij de energietransitie. Tot slot was er een groep leerlingen zich hebben ingezet voor energiebesparingen/-opbrengsten bij maatschappelijke problemen.
Goed gesprek
De gedeputeerden uit Drenthe waren erg nieuwsgierig hoe de jeugd, de bevolking van de toekomst, tegen deze zeer diverse onderwerpen aankeken en hebben daar met hen onder het genot van wat eten over gesproken. Uiteraard werd ook gevraagd wat de leerlingen zelf al doen om bij te dragen aan de uitstootvermindering van de CO2. De antwoorden waren zeer divers. Het werd een geslaagd uur voor alle partijen dat georganiseerd werd door Jong RES (Jongeren Regionale Energie Strategie). Op 11 november pitchen de jongeren hun ideeën op deze zelfde locatie aan de opdrachtgevers en wellicht passen ze hun presentatie naar aanleiding van wat ze deze middag gehoord hebben nog aan.