Kerstpakketten dit jaar bijzonder populair: werkgevers pakken uit. 'Kerstpakkettenbranche is een verzadigde markt. Je moet wel met iets nieuws komen als je een plekje wilt veroveren'
Sinds de start van de coronacrisis hebben bedrijven te maken gehad met een veranderde werksituatie. Waar mogelijk werken mensen thuis of zijn met een wisselend en beperkt aantal op de werkvloer aanwezig. Ook gezellige samenkomsten, jubilea van werknemers of het bedrijf zelf konden niet of moeilijk gevierd worden. Met het geven van een kerstpakket kunnen werkgevers toch hun blijk van waardering tonen en zij lijken dit dan ook massaal te doen.

Carlo Annen: „We zijn een groothandel in levensmiddelen, daar zijn we goed in, ons ABC zullen we maar zeggen. Wat is er dan logischer om pakketten aan te bieden met gangbare levensmiddelen van een goede kwaliteit." Foto: André Weima
Wie dat zeker merken zijn de bedrijven die deze kerstpakketten verzorgen. Het is en was een bijzonder druk jaar. Kijkend op de website van Foox Groothandel zijn alle pakketten op één na al uitverkocht. Het Foox distributiecentrum in Franeker, waar de dozen samengesteld worden, draait op volle toeren. Dichter bij huis is BBQ Gigant/AH Offerein al gestopt met het aannemen van grote orders. Kleinschalig is er nog wel wat mogelijk, vertelt medewerkster Jenny Holkenborg: „De klant komt bij ons binnen en stelt uit ons winkelassortiment een pakket naar wens samen. De prijs is dan afhankelijk van de inhoud tegen winkelwaarde met daarbovenop 5 euro inpakkosten per pakket. Of er kan een prijs per stuk afgesproken worden. Dan zorgen wij voor een goed gevulde doos. Binnen de gemeente Hoogeveen kunnen deze dan ook bezorgd worden.”