Docenten van RSG Wolfsbos ontvangen daltoncertificaat: 'De meerwaarde hiervan ligt in de extra vaardigheden'

Docenten ontvangen een daltoncertificaat. Foto RSG Wolfsbos
Nelleke Buhler, docent Engels en Dalton-coördinator licht toe: „Onze school heeft bewust gekozen voor het daltononderwijs. De meerwaarde daarvan ligt in het feit dat leerlingen extra vaardigheden aangeboden krijgen op het gebied van verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, samenwerking, effectiviteit en reflectie. Begin dit jaar kregen we nog bezoek van een delegatie van de Nederlandse Dalton Vereniging, bestaande uit ruim 20 schoolleiders en Dalton coördinatoren. Zij beoordeelden de school als ‘een school met een open houding en een plezierig leerklimaat’, daar zijn we heel trots op”.
Samenwerken
Dit schooljaar stonden er voor de medewerkers van de school diverse scholingstrajecten op het programma. Afgelopen dinsdag ontvingen maar liefst zeventien medewerkers hun persoonlijke daltoncertificaat. Buhler vertelt verder: „Dit daltonscholingstraject heeft voor mij en mijn collega’s echt meerwaarde, de inhoud is heel concreet toe te passen tijdens de lessen. Naast de grote betrokkenheid en interesse, krijgen we er ook enorm veel energie van.”
Het scholingstraject werd afgesloten in de vorm van presentaties met een 5-gangenmenu, muziek, zang, sport en kunstwerken. „Voor het komende schooljaar staat het vervolg op dit daltonscholingstraject alweer gepland, zo blijven de medewerkers van de school zich continue ontwikkelen”.