De Uitdaging houdt online beursvloer 'Delen werkt' voor maatschappelijk betrokken ondernemers

In 2019 zorgde de beursvloer voor 67 matches. Foto: André Weima
Het theater heeft niet alleen de ruimte, maar ook de techniek hiervoor beschikbaar gesteld. Er wordt een sfeervolle studio ingericht en gebruik gemaakt van een dynamisch eventplatform. Dit evenement is interessant voor maatschappelijk betrokken ondernemers of ondernemers die willen kennismaken met maatschappelijk betrokken ondernemen uit heel Noord-Nederland. „Kom erachter hoe je als bedrijf op een eenvoudige manier meerwaarde kunt bieden aan de samenleving en voeg meteen de daad bij het woord”, aldus een van de organisatoren.
De Hoogeveense Uitdaging heeft samen met zes andere lokale Uitdagingen in Noord-Nederland de krachten gebundeld. Tijdens deze online beursvloer brengen de Uitdagingen het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties virtueel samen met als doel het sluiten van matches. Uitgangspunt is het samenbrengen van vraag een aanbod, want het ene bedrijf heeft materialen, handjes of kennis te bieden en daar zijn maatschappelijke organisaties juist vaak naar op zoek. Naast het matchen zijn er een aantal aansprekende sprekers uit bedrijfsleven en van maatschappelijke organisaties uit Noord-Nederland aanwezig zoals Interzorg, Van Ginkel Groep, AS Vancare, RSG Wolfsbos, NNCZ en Flora Holland. Zij delen graag wat maatschappelijke ondernemen voor hen betekent en op welke manier zij hieraan een bijdrage leveren. Zij delen inspirerende, creatieve en innovatieve voorbeelden van wat het hen heeft opgeleverd.
Sieger Dijkstra, voorzitter van VNO-NCW Noord, sluit het programma plenair af.
Maatschappelijke ondernemen
„Elk bedrijf en elke organisatie kan op een eenvoudige manier een bijdrage leveren aan de eigen lokale samenleving en krijgt hier veel voor terug. Dit kan door gebruikte materialen ergens anders een tweede leven te geven, maar ook door kennis te delen en/of te helpen bij incidentele activiteiten. Op deze manier laten bedrijven en organisaties zien dat zij een bijdrage leveren aan SROI (Social Return on Investment), ze creëren over het algemeen een hogere tevredenheid onder medewerkers en het werkt mee aan een positief imago.”
Aanmelden kan via: https://www.hoogeveenseuitdaging.nl/agenda/