De Jongens onthaalt eerste klant met limousine

De limousine met de eerste klant reed vanmorgen voor bij De Jongens. Foto: De Jongens

De mannen van De Jongens waren er vanmorgen maar wat blij mee. De eerste klant weer in de winkel. Bij mannenmodezaak in Hoogeveen absoluut reden voor een feestelijk onthaal met limo, fakkels, champagne, rode loper en ballonnenboog.

De eerste klant die vanmorgen een afspraak had ingepland, werd thuis opgehaald met een limousine. Ruben is een bekend gezicht in de mannenmodezaak en wilde de eerste dag graag van de partij zijn. In de limousine werd met champagne getoast op de heropening van de winkel.

Lekker over de top

Bij de winkel werd Ruben onthaald door alle personeelsleden, een rode loper, brandende fakkels en ballonnenboog. Medewerker Mark geniet een uur later nog altijd hoorbaar van het spektakel. „Nu wij weer open mogen op afspraak vonden we het een leuke kans om het lekker over de top aan te pakken en de eerste klant in de watten te leggen. Ruben komt geregeld binnenwandelen en hij vond het fantastisch vanmorgen. En ook de klanten die daarna geboekt hadden genoten ervan om weer te kunnen rondsnuffelen in de winkel. Mensen hebben behoefte aan winkelen. Dat zien we vooral op zaterdag. Dan is het erg druk op de Hoofdstraat. Mensen zien de warenmarkt echt als uitje”, vertelt Mark terwijl op de achtergrond de muziek uit de boxen schalt. „Die staat nu weer op een normaal niveau. Tijdens de lockdown kon ie vol open terwijl we in de winkel bezig waren met bestellingen, klussen en dergelijke.”

Plezier in winkelen

De Jongens is een mannenmodezaak waar plezier in winkelen voorop staat. De toonbank fungeert als gezellige bar met barkrukken waarop met klanten regelmatig de aankoop van mooie kleding wordt beklonken. Daar hoort wat de Jongens betreft, beleving met goede koffie, een biertje en droge worst bij.

Iedereen kent ze als De Jongens. Die naam is niet door henzelf bedacht, maar door de jaren heen ontstaan. Hun identiteit is vertaald in de sfeer die ze in de winkel neerzetten. Zij zijn typische kantinehelden die na de wedstrijd gezellig een biertje pakken met hun vrienden. Ze sponsoren geen eerste elftal, maar de vrijwilligers van de kantine. Ze zijn er voor de trouwe, gewone jongen die van mooie kleding houdt, maar niet perse de laatste trends najaagt.

De eigenaren Gido van Velzen en Colin Smit vertolken het no-nonsens gevoel waar de Noorderlingen dol op zijn.

Gido licht toe: „Wij hebben een traditionele winkel met mooie merken. Maar die merken zetten wij nooit in om onze klant te triggeren. Wij varen op gevoel, verkopen vooral gezelligheid. Dat is wat ons de gunfactor oplevert. Doe gewoon, ontspan, geniet en vier het leven met familie en vrienden. De winkel is een ontmoetingsplek. Vriendin of vrouw ploft neer op de Chesterfield en wij nemen de tijd om het iedereen naar de zin te maken.”

En dat doet De Jongens de komende tijd weliswaar op afspraak (boeken kan via www.dejongenshoogeveen.nl), het feestje zal er niet minder om zijn.