Modestad wil betere link tussen modeshow en de winkels

Hoogeveen - De catwalk boven de Cascade wordt eind april weer opgebouwd. Want koopzondag 28 april is het zover: de vierde editie van Modestad Hoogeveen. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Janny Schenkel van de organisatie kan er bijna niet op wachten.

‘Natuurlijk houden we de catwalk boven de Cascade, maar dit jaar willen we meer verbinding leggen tussen de catwalk en de winkels. Het is tot slot een koopzondag en de mensen komen dan ook naar het centrum om lekker te shoppen. Hoe we gaan doen dat onderzoeken we nu’, vertelt de onderneemster die namens de winkeliersvereniging in de werkgroep zit.

Side-events

Behalve een flitsend een diverse modeshow wordt ook gedacht over een aantal side-events die te maken hebben met mode en lifestyle. Janny lacht mysterieus: ‘Die zijn nog geheim. Wel kan ik zeggen dat we ook aan de kinderen denken. Denk aan haarvlechten, schminken en nagels lakken. Lekker tutten, dat past goed bij het evenement. We zoeken nog een kapper die de jongens een leuke kuif kan geven.’

Nog een paar plekken

Wel hoopt de organisatie op beter weer dan vorig jaar. ‘Dat valt niet te regelen, maar vorig jaar was ronduit slecht. Rond de 20 aanmeldignen hebben we nu binnen. We hebben nog een paar plekjes. Vorig jaar hadden we 24 deelnemers en dat is wel zo’n beetje de max.

De organisatie van Modestad Hoogeveen is in handen van de Stichting Centrummanagement in samenwerking met Marketing Hoogeveen, Alfa-college Hoogeveen, Hoogeveensche Courant en winkeliersvereniging Winkelhart. ‘Dat is wat dit evenement zo bijzondermaakt. Het is een samenwerking van ondernemers, overheid en een opleidingsinstituut waar de krachten gebundeld worden om een sterk Hoogeveens evenement neer te zetten.’