Deelnemende restaurants loterij-actie bekend

Hoogeveen - De restaurants die deelnemen aan de Help Horeca Hoogeveen-loterij zijn bekend. Mensen die een of meerdere lot(en)kopen steunen daarmee Marron, De Beurs, Dégust, Tapas & More, La Brochette, Ohrid, De Lekkernij, Paviljoen Nijstad, Het Koetshuis, The Kitchen Drinks & Bites, Delicious Corner, Restaurant Bij Hup en De Schildhoeve.

„Er zijn al honderden loten verkocht; mooi om te zien hoeveel mensen lokale restaurants een warm hart toedragen en willen steunen. We realiseren ons dat er veel meer sectoren zijn getroffen door de crisis. We kunnen ze helaas niet allemaal steunen, maar hebben bij deze actie voor de restaurants in de gemeente Hoogeveen gekozen”, zegt Jan Mulderij. „We willen nog veel meer loten verkopen, om alle restaurants na afloop van de actie, midden december, een mooi bedrag te kunnen overhandigen.”

Opbrengst volledig ten goede aan restaurants

Mulderij & Partners en Dappr organiseren de loterij, waarvan de opbrengst volledig naar de deelnemende restaurants gaat. Vincent Kleine, directeur Dappr: „We vinden het belangrijk dat te benadrukken. Alle organisatiekosten zijn voor onze rekening; er blijft niets aan de strijkstok hangen. De 10 euro die iemand betaalt voor een lot, komt dus volledig ten goede aan de restaurants. En de deelnemers maken kans op veel mooie prijzen, zoals een chef aan huis op kerstavond, een 4-gangenmenu voor 4 personen, een dinercheque ter waarde van 200 euro en nog veel meer prijzen. De prijzenpot wordt nog steeds verder uitgebreid.”

Trekking op 18 december

Loten kosten zoals gezegd 10 euro per stuk en zijn te bestellen op www.helphorecahoogeveen.nl. Jan Mulderij: „Op vrijdag 18 december vindt de trekking plaats en worden de winnaars bekendgemaakt.” En wat gebeurt er met een prijs die niet gebruikt kan worden, bijvoorbeeld bij het winnen van een thuiskok, terwijl je thuis nog geen gasten mag ontvangen? „Als dat het geval zou zijn, zoeken we in overleg een oplossing, bijvoorbeeld door de datum te verzetten. Het recht op de prijs blijft staan. Een groot deel van de te winnen prijzen komt ten goede aan de lokale restaurants, dat is immers de insteek van deze actie.”