Buining Mode legt klanten in de watten

Hoogeveen / Assen – Coronacrisis of niet, Buining Mode doet er alles aan om het de klanten zo goed mogelijk naar de zin te maken. En dat lukt uitstekend, stelt Jolanda Steendam, eigenaar van zowel Buining Mode in Hoogeveen als Assen, tevreden vast.

,,Wij zijn blij hoe het gaat. Dat mag ook wel eens gezegd worden”, zegt de onderneemster. Optimisme en enthousiasme klinken door in haar stem. ,,Uiteraard nemen wij de regels goed in acht, maar er is gelukkig ook nog heel veel wél mogelijk.” Ze verwijst naar de buddy-service die zij vrijwel direct na het bekendmaken van de intelligente lockdown heeft opgericht. Jolanda legt uit: ,,Veel van onze klanten wonen in woonzorgcentra en die gingen geruime tijd dicht. De bewoners konden er dus niet meer op uit. Wij hebben gelijk ingesteld dat familie, buren of vrienden kleding op zicht voor hen konden meenemen, om ook pas later te betalen wanneer een of meerdere kledingstukken werden aangeschaft.” Het bleek een schot in de roos. ,,Deze doelgroep heeft weinig tot niets met internet. Zij willen de stoffen en materialen zien en voelen. De buddy-service bleek een uitkomst.”

Winkelen op afspraak

Maar ook kon worden gewinkeld op afspraak, waar eveneens dankbaar gebruik van werd gemaakt. ,,Komt corona in volle hevigheid terug, wat ik natuurlijk niet hoop, dan gaan we daar zeker weer mee beginnen. Het is ons goed bevallen.”

Buining Mode is specialist in broeken, bonneterie en jassen. ,,’s Zomers dragen we weinig jassen, maar ’s winters uiteraard wel. Juist in deze tijd, waarin feestjes nauwelijks gevierd kunnen worden, is het lekker om buiten te recreëren, om te fietsen of te wandelen. Wij hebben daarom nadrukkelijk contact gezocht met onze leveranciers van jassen met het verzoek om wel te blijven produceren.” Het resultaat is een prachtige collectie jassen van goede merken, bestand tegen weer en wind. ,,Van wollen jassen tot regenjassen en alles daar tussenin.” En lukt het niet om naar de winkel van Buining Mode te komen, de buddy-service bestaat nog steeds.

Persoonlijke aandacht

Elke veertien dagen krijgen diegenen die in het klantenbestand staan een soort ansichtkaartje thuisgestuurd met informatie waar Buining Mode op dat moment mee bezig is. ,,Je merkt dat klanten dat waarderen. Het is geen schreeuwerige reclame, maar een bericht van ons in klein formaat. Echt een soort ansichtkaartje.” Jolanda benadrukt: ,,Wat was, is én blijft is dat persoonlijke aandacht voor klant en product voorop staat. Wat er ook gebeurt.”