‘Werk altijd aan de omzet van morgen’

Hoogeveen - STiB Hoogeveen bestaat dit jaar 25 jaar. En dat is niet voor niets. STiB helpt. STiB loont. STiB is vóór ondernemers en dóór ondernemers. STiB heeft een no-nonsense mentaliteit. STiB deelt; delen is vermenigvuldigen.

Gewoon omdat het bij het ontwikkelen van plannen en/of het opstarten van een bedrijf fijn is om gebruik te maken van de kennis en ervaring van andere lokale ondernemers. Gewoon omdat het prettig is om te sparren met medeondernemers. Ondernemerschap moet je vieren. STiB Hoogeveen viert haar 25-jarig bestaan door met STiB-klanten nog eens van gedachten te wisselen.

Dit keer een gesprek met de creatieve 25-jarige Niels Hofmeijer. In 1995 geboren, noemde hij zijn designstudio Brand95 B.V. ‘De jongens’ helpen bedrijven met hun branding.

Met aandacht voor details

Deze jonge, enthousiaste ondernemer zag zichzelf niet voor een werkgever werken. „Ik wil bijvoorbeeld niet gepusht worden op declarabele uren en wil echt waarde toevoegen voor mijn klanten, ook al kost dat dan een avondje door buffelen.” Niels wil echt meedenken met zijn klanten, wil snel kunnen handelen en maakt unieke, onderscheidende ontwerpen.

De grondlegger van Brand95 kijkt met trots terug op de afgelopen zes jaar. „STiB heeft mij geholpen om mijn bedrijf te laten renderen. Door de ervaring en deskundigheid hebben ze (mogelijke) problemen weten te tackelen, zodat we gemakkelijker konden groeien”, aldus Niels. Ook is STiB van grote betekenis geweest bij het introduceren van zijn bedrijf bij netwerken in het Hoogeveense. Inmiddels heeft Hofmeijer zijn eerste fulltime medewerker. ‘De jongens van Brand95’ worden ze vaak genoemd. Niels begon al tijdens zijn opleiding met klusjes qua grafische vormgeving. Tijdens een stage kwam hij te werken in De Compaen en zo kwam hij in aanraking met STiB. Het zelfstandig ondernemen bevalt hem goed, ook al is het soms vallen en opstaan. „Als ondernemer sta je er toch soms een beetje alleen voor. STiB is een fijne organisatie waar je kunt sparren en de mensen verbonden aan STiB zijn bereid hun eigen ervaringen te delen”, aldus de directeur/eigenaar van Brand95 B.V.

Online positionering

Brand95 heeft niet veel last van de coronamaatregelen, maar ziet de omzet wel iets dalen. „Daarentegen denken we nog actiever mee met onze vast klanten. Een goede online zichtbaarheid en het online positioneren is nog belangrijker geworden en dat realiseren andere ondernemers zich. Goede vormgeving draagt daaraan bij en dat kunnen wij leveren.”

De creatieve Niels Hofmeijer wil zijn collega-ondernemers een hart onder de riem steken met het advies om gewoon nooit op te geven en in de toekomst te blijven geloven en investeren. „Als ik iets van STiB heb geleerd is het wel dat je altijd moet werken aan de omzet van morgen. Als iets niets rechtsom lukt, dan maar linksom. En dat is precies waar wij, Desingstudio Brand95, ook bij kunnen helpen. Wij helpen bij het vormgeven van die omzet van morgen.”