Grandcafé Marron is meest klantvriendelijke bedrijf van Noord-Nederland, Unigarant is derde

Hoogeveen Een grote verrassing voor het team van Marron afgelopen week. Het grandcafé werd uitgeroepen tot meest klantvriendelijke bedrijf van Noord-Nederland. Eigenaren Heinri en Mark Schonewille zijn nog steeds perplex. ,,Een geweldige opsteker voor het personeel. Dit hebben ze verdiend!”

De Hoogeveense horecagelegenheid midden op de Hoofdstraat is nog maar driekwart jaar open en heeft nu al geweldige maanden achter de rug. In september kwam het koningspaar op bezoek en nu sleept het bedrijf ook nog de eerste plek van deze verkiezing binnen. Daarnaast is het eerste geworden in de categorie business to consumer.

Mark en Heinri volgden een speciale lezing die werd gegeven tijdens de Maand van de Ondernemer in Het Postkantoor over klantvriendelijkheid. ,,Daar sprak iemand van de Efteling, die de landelijke award vorig jaar won. Na afloop kregen we een uitnodiging om met de verkiezing mee te doen. We gaven ons op en gaven onze gasten flyers mee met het verzoek het onderzoek in te vullen. We waren wel benieuwd wat mensen van ons vonden”, vertelt Heinri.

Verrast

Mark knikt. ,,We wilden dit zo goed mogelijk promoten. Ook omdat we klantvriendelijkheid ontzettend belangrijk vinden. We willen mensen service bieden. Gastvrijheid is het sleutelwoord in de horeca. Gasten moeten in de watten worden gelegd en aandacht krijgen.”

Heinri: ,,Als ik al ergens een mes of een vork hoor vallen, wil ik dat er meteen iemand uit de bediening bij die tafel is met een nieuwe bestekset. Mensen moeten hier verrast worden.”

Voor de landelijke prijs kan het grandcafé niet meedoen. ,,Daarvoor moet je meer vestigingen hebben. Jammer, maar het is niet anders. We zijn ontzettend trots op het personeel dat hier werkt en op deze prijs. Dit pakt niemand ons meer af”, aldus Mark.

Unigarant

Grandcafé Marron werd eerste, maar het is niet het enige Hoogeveense bedrijf dat op het erepodium stond. Unigarant werd derde. ,,We zijn hier heel blij mee”, vertelt Klaas Kregel van het Hoogeveense verzekeringsbedrijf. ,,Onze klanten hebben pas met verzekeringen te maken als er schade is. Via een mailing hebben we gevraagd hoe mensen de klantvriendelijkheid beoordelen. We vieren dit de komende weken nog.”