Hoe werkt online marketing voor jouw (lokaal) bedrijf?

Aangeboden door: MaatwerkOnline

Als (lokale) ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe bedrijfskansen. Je hebt groei en winst voor ogen en je wilt graag jouw bedrijf naar het volgende level tillen. Uiteindelijk draait het om het vergroten en intensiveren van je lokale klantenkring.

Door het behalen van meer klanten, kan je een grotere omzet draaien en hierdoor groeien. Het opzetten van een goede online marketingstrategie gericht op jouw lokale doelgroep in Hoogeveen kan jouw helpen om die hardnodige klanten binnen te halen. In dit artikel worden de beste tips en tricks op een rij gezet!

De tips en tricks op een rij

  • Weet heel goed wie je doelgroep in regio Hoogeveen is. Dit is ontzettend belangrijk, omdat je hier de marketingstrategie op focust ongeacht hoe je dat doet. Je doelgroep is het startpunt en je kunt de strategie daar speciaal op afstemmen in taalvorm, design, moeilijkheid en locatie. Door te kiezen om de marketing te focussen op de lokale doelgroep kan je veel bereiken in jouw regio. Echter kan dat online best lastig zijn, het is hierdoor verstandig om een internet marketing bureau in te schakelen voor advies hoe je jouw online strategie specifiek richt op de regio Hoogeveen.
  • Weet waar je klanten naar zoeken. Door inzicht te vergaren in wat je klanten zoeken kan je inspelen op de behoeftes. Dit kan je mooi online promoten als de ideale oplossing voor jouw klanten. En waarom is het beter voor de klant om het product of service bij jou af te nemen in plaats van bij de concurrent. Ga goed in op de voordelen.
  • Kies het juiste platform. Als je weet wie je doelgroep is, waar ze zich bevinden en wat ze zoeken, dan is het nog een kwestie van het vinden van het juiste platform om jou product of service op aan te bieden. Zijn bijvoorbeeld jouw klanten vaak te vinden op een specifieke beurs, lokale markt of zijn het bijvoorbeeld veelvoudige Instagram gebruikers. Zo is het adverteren op Pinterest zinloos als je potentiele klanten nooit een browser openen.
  • Ga voor conversie. De laatste stap is het binnen halen van de online bereikte klant. Dit wordt conversie genoemd. Door ludieke acties, goede prijzen of een uitstekende klantenservice kan je de potentiele klant overhalen om daadwerkelijk over te gaan naar de aanschaf van jouw product of service.
  • Start een Facebook winactie om relevante Facebook fans te verzamelen en zo een lokale klantenbase op te bouwen. Hierdoor dienen de Facebook gebruikers als ambassadeurs in de regio voor jouw bedrijf.

Met deze tips en tricks ben je al een heen eind op weg in het bepalen van de juiste strategie voor jouw bedrijf, heb je een doel voor ogen en ben je klaar om door het dak te groeien!