Brand in Leeuweriklaan in Hoogeveen; vuur is moeilijk te bestrijden door gesprongen gasleiding

Hoogeveen Tijdens werkzaamheden in een meterkast in een woning aan de Leeuweriklaan ontstond vanmorgen brand. De bewoners konden tijdig het huis verlaten, maar werden toch door ambulancepersoneel nagekeken.

Omdat de vuurhaard zich letterlijk achter de voordeur bevond moest de brandweer deze uit het kozijn breken. Hierna bleek het vuur toch moeilijker te bestrijden dan het zich liet aanzien. Doordat er een gasleiding gesprongen was laaide het vuur telkens weer op.

Nadat de gasleiding was afgesloten doofde het vanzelf en konden de brandweerlieden een ventilator in de deuropening plaatsen om de rook uit de woning te blazen. De schade aan de woning is aanzienlijk.