Nieuwe look voor Dierckxsens Menswear

Hoogeveen - Dierckxsens Menswear heeft een ware metamorfose ondergaan, zowel aan de binnen- als buitenzijde. De mannenmodezaak oogt weer fris en modern.

Gekozen is voor een industriële uitstraling, wat past in deze tijd. De winkel is met alle aanpassingen helemaal klaar voor de toekomst.

Geen schroefje meer op dezelfde plek

‘Ik heb de zaak al 20 jaar. In die jaren is er steeds wel wat aangepast, maar altijd kleine dingen. Anderhalf jaar geleden dacht ik voor het eerst: het raakt gedateerd. En als je dat zelf al denkt….’ De 52-jarige ondernemer was uit ‘geknipt en geplakt’, zoals hij het zelf omschrijft, en pakte het daarom dit keer rigoureus aan. Wat er allemaal is vernieuwd? ‘Wat niet’, zegt Dierckxsens met een lach. Hij somt op: ‘De vloer, de wanden, de verlichting, nieuw meubilair en ga zo maar door. Er zit werkelijk geen schroefje meer op dezelfde plek. De winkel oogt nu ook veel groter.’

Dierckxsens had drie ontwerpers gevraagd een tekening te maken, waarna hij een keuze maakte. ‘Het moest modern worden, maar niet té modern. Het gevaar van een verbouwing is dat je je bestaande klanten kwijtraakt. Daarom wilde ik hoe dan ook dezelfde routing houden.’

Oude microfoon

Nadat de tekening van de binnenzijde klaar was, opperde iemand dat eigenlijk eveneens de buitenkant moest worden aangepakt. Daarvoor werd Simon Lenten van !pet benaderd. Hij kwam met het idee van twee enorme foto’s. Dierckxsens vroeg fotograaf Kim Stellingwerf om mee te denken. Zij wist direct: we gaan iets doen met een microfoon uit de jaren ’50 en kwam met ‘model’ Jack Reinders uit Pesse op de proppen. Sinds een week of zes siert hij dan ook op twee enorme foto’s de zijkant van het pand.

De mannenmodezaak moest 3,5 week dicht om de grootschalige verbouwing uit te kunnen voeren. Dierckxsens besloot in die periode aan de overkant van de Hoofdstraat een tijdelijke winkel te openen. Dat bleek, tegen zijn eigen verwachting in, een prima keuze.

Spannend

Half maart vond de opening van zijn vernieuwde zaak plaats. ‘Dat was spannend’, beaamt de ondernemer. Maar het pakte uit zoals hij had gehoopt. ‘De reacties zijn positief en een van de doelen om ook wat jongere klanten te trekken, blijkt te werken. Dit mede dankzij een nieuw merk dat we aan het assortiment hebben toegevoegd: NZA. Kortom, ik ben een meer dan tevreden ondernemer.’